Savivaldybės biudžetinė įstaiga

Dembavos g. 28, Dembavos k., Velžio sen., 38016 Panevėžio r.

Įstaigos kodas 190399728

Tel. (8 45) 59 42 45

El. paštas dembavosprogimnazija@gmail.com

http://www.dembavosprogimnazija.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Pamokų laikas

8 30 ...... 9 15
9 25 ...... 10 10
10 20 ...... 11 05
11 25 ...... 12 10
12 30 ...... 13 15
13 25 ...... 14 10
14 20 ...... 15 05
< Birželis 2020 >
Pir Ant Tre Ket Pen Šeš Sek
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
sesta.jpg

Mūsų akimirkos

Svetainėje lankosi

Mes turime 25 svečius online

Kur daugiausia vitamino C?

Spausdinti PDF

 

Kiekvienais metais artėjant pavasariui progimnazijos jaunieji tyrėjai  pasidomi, kokius vaisius ir daržoves rinktis, kad organizmui nepritrūktų vitamino C. Šių metų tyrimų duomenimis, vitamino C lyderiai yra kiviai: 100 g tirtų nuluptų ir plastikine trintuve sutrintų vaisių rasta nuo 80 iki 110 mg vitamino C. Kuo vaisius kietesnis, tuo vitamino C jame daugiau. Užtenka suvalgyti vos vieną tokį vaisių, ir vitamino C paros norma patenkinta.

Vitaminingumu pasižymėjo ir prekybos centre Maxima jaunųjų tyrėjų pirkti citrusiniai vaisiai. 100 g apelsinų turėjo 80 mg, raudonųjų greipfrutų – 70 mg, citrinų – 50 mg, didžiųjų apelsinų – 40 mg, greipfrutų Pomelo ir mandarinų – 35 mg vitamino C. Kituose tirtuose vaisiuose jo rasta mažiau: mango – 30 mg, mėlynosiose vynuogėse – 10 mg, obuoliuose ir kriaušėse – nuo 3 iki 5 mg.

Labiausiai nudžiugino lietuviškų daržovių tyrimų rezultatai. 100 g juodųjų ridikų turėjo 100 mg, krienų – 90 mg, nevirtų raudonųjų burokėlių – 45 mg, raugintų kopūstų – 35 mg, žalių rudeninio derliaus kopūstų – 25 mg vitamino C. Tik morkose vitamino C nerasta, tačiau jas verta valgyti dėl karotino ir kitų naudingų medžiagų. Vitamino C turėjo ir miškelyje šalia mokyklos augančių eglių bei pušų spyglių arbata. Ankstesniųjų metų tyrimų duomenimis, ypač vitaminingi pavasariniai dilgėlių, garšvų, kiaulpienių lapeliai – juose rasta per 100 mg vitamino C.

Mėgaukimės egzotiniais vaisiais, nepamirškime pačių užsiaugintų ar Lietuvos ūkininkų užaugintų daržovių, nepraeikime pro pirmuosius gamtos dovanotus žalumynus – būkime žvalūs ir sveiki.

Mokytoja A. Klebonaitė

.......